måndag 20 april 2009

Koktid: mycket mindre än två timmar

Ni som har gått på dagis kanske kommer ihåg den där avslappningsövningen då man skulle vara en spaghetti. Eller var det bara i Granloholm vi körde den grejen?

I alla fall så var den rätt simpel: när vi var avslappnade så var vi "färdigkokta", när vi inte var det så var vi "okokta". Vi barn var finurliga, vi spände oss alltid lite i början för att vi skulle bli klassade som "okokta". Varje dag gjorde vi det, trots att vi inte kan ha vunnit så mycket på det. När vi var "färdigkokta" fick vi ju faktiskt gå och leka vad vi ville! Smart?!

Jag kommer i håg att jag började köra min egna grej. En dag blev jag plötsligt "överkokt"! Så avslappnad och slapp att jag inte kunde resa mig. Fröknarna tyckte att det var påhittigt, men min överkokt-grej fick aldrig samma genomslagskraft som okokt-grejen. De andra barnen hängde aldrig på. Deras mammor kanske alltid gav dem perfekt kokad spaghetti?

I vilket fall så känner jag mig sådär otroligt överkokt just nu. Har ingen kraft någonstans. Två mil cykel och en timmes ridning (plus allt stallarbete) var lite mer än mina benmuskler och taskiga kondition klarade av.






Just nu känner jag mig som en överkokt spaghetti

2 kommentarer:

Linnea sa...

Herrejössanes Li, vilken hurtbulle du har blivit! =)

Rebecka sa...

Jag kan svara här också. haha.
Det som var på bilden var skuggor under en läktare vid skidstadion :)

BTW, jag lägger till dej på min blogg nu. bara så du vet :)