tisdag 7 april 2009

Krya på dig och glad påsk

I dag är jag sjuk.

Skulle egentligen ha stuckit till hästen nu för att se till att hon fick sin mat. Skickade ett sms till hästens ägare, där jag skrev att jag inte pallade rida, men att jag självklart fixade allt kringjobb.

Fick tillbaka: "Ligg kvar i sängen du, jag åker ut. Krya på dig och glad påsk".

Och självklart blev jag nöjd. För lockade var det ju inte att dra till Hannisen med tio kilo snor i näsan.
Sedan kändes det... tomt. Ovant.
Lite "Vadå, jag har ju ansvar för den här hästen, och nu slipper jag det. Går det? Va?".

Som om hela min existens har rubbats lite.
Vet inte om någon, förutom ni tappra hästmänniskor kan förstå det här.
Men jag känner mig nästan stulen på något. Löjligt, va?

(OBS: Hästen på bilden har inget med texten att göra)

Inga kommentarer: