söndag 28 juni 2009

När det finns för mycket att säga: skriv en lista

I dag har jag:
• Tittat på soluppgången även fast det inte är någon soluppgång så här års.
• Bråkat i en timme med tre killar om vart vi skulle äta – för att sedan hamna på Max.
• Blivit fotad av både digitala och analoga kameror.
• Använt ett par solglasögon som gjorde världen full av kontraster.
• Fått urinvägsinfektion men badat i havet ändå.
• Fått höra att man tydligen måste lära sig visa tekniker för att kunna leva och vara en bra människa.
• Legat på en strand och lyssnat på Band of Horses.
• Haft en nära-döden-upplevelse.
• Sett en himmel som var så vacker att jag började gråta.
• Spänt upp ett bäverskinn.

Och jag har skrattat, varit kär, galen, rolig, sur. Varit snäll, omtänksam, elak och aggresiv. Jag har älskat och hatat om vartannat. Insett djupet, älskat ytan.
Jag har funnit den person jag en gång var, och älskade att vara.

Inga kommentarer: