söndag 27 september 2009

Städa undan löven

Galenskapet tar över, tog över för längesedan, håller i sig.
Sundsvall är höst på väg mot vinter, nätterna är kalla och jag längtar av någon konstig anledning ut till ön. Stränderna är så tomma på hösten, bra för tankeverksamhet och tända ljus.
Vårt gamla hus är fortfarande till salu, finns det rivmärken kvar på väggarna? I så fall köper jag tillbaka det!

Jag är nog inte den ensamma typen, trots allt, fast jag gått ett helt liv och inbillat mig det.
Frågan kvarstår ändå; vart fasen har alla tagit vägen? Varför går alla och dör? Och ni som finns kvar, varför bor ni vid världens ände och längre bort?

Kasta mig in. Kasta, slänga bort. Kast med liten boll. Kasta upp.

Och slutligen: "Det gör inget". GÖR INGET? Sjuk, det är vad det är! Fast underhållande på något vis ändå...

Inga kommentarer: