tisdag 29 september 2009

Mitt liv som matematik eller Nu är det tentavecka igen

Jag har ju länge gått omkring och tjatat om hur mycket jag saknar matten. Hur jag skulle vilja sitta och derivera, göra primära funktioner och integraler, lösa svåra ekvationer och nörda ner mig i primtal. Därför tänker jag nu outa hur min vecka ser ut, i siffror.

Sedan jag vaknade i måndags har jag gjort följande:
• Jobb, måndag, 8 timmar.
• Skola, måndag, 6 timmar.
• Sömn, natten till tisdag, 4 timmar.
• Träning, tisdag, 1 timme.
• Opponeringsförberedelser, tisdag, 1 timme.
• Shoppingtur (DEN VAR NÖDVÄNDIG), tisdag, 3 timmar.

-----------------

På fredag klockan 08.00 är det tenta. Just nu är det 60 timmar tills dess. Jag har inte börjat plugga än, och det känns som att det inte finns någon tid till det, alls.

Dessa saker MÅSTE göras fram tills dess:
• Ta hand om hästen, onsdag, cirka 3 timmar.
• Jobba, onsdag, 8 timmar.
• Ta hand om hästen, torsdag, cirka 3 timmar.
• Opponering, onsdag, 2 timmar.
• Skriva rättegångsartikel + besöksredovisning, cirka 2 timmar.
• Besöka diarium, skriva artikel + besöksredovisning, cirka 4 timmar.
Summa: 22 timmar.

Sedan finns det ju vissa saker jag inte kommer ifrån:
• Sömn, 5 timmar/natt = 15 timmar.
• Matlagning samt intag, totalt cirka 4 timmar.
• Toalettbesök, dusch och dylikt, totalt cirka 3 timmar.
Summa: 22 timmar.

60 - 22*2 = 16 timmar.

Jag har alltså 16 timmar på mig att plugga! Det är ju mycket! Det här fixar jag LÄTT!

Inga kommentarer: