torsdag 9 juli 2009

Medan vi andra lyssnar på musik finns där några som andas musik

Ettor och nollor som skickas över halva Sverige och bildar musik.
Texter som bara kommer, utan att någon vet hur.
Toner som redan finns men som ingen, förutom vi, sett förut.
En sammansättning som blir magisk, kanske bara för oss.

Jag har alltid önskat att jag vore mer musikalisk än jag är, att jag vore som min moster som kan skriva symfonier, operor, vidunderliga verk. Verk som blir ihågkomna och får oss obegåvade människor att undra: Hur går det till? Hur gör hon?

Sån är inte jag, men sån är alltså min moster och så är min käre vän Bill, även fast han inte vet det själv. Det räcker med att jag skickar en halv idé, lite falsk sång eller en textrad, så skapar han något stort.

Han håller sig inte till en genre, utan upptäcker dem alla. Han kan inte spela något instrumet eller läsa noter och han har en ganska taskig sångröst. Men han har något som de flesta saknar: talang.
Kika in på hans myspace så får ni se.

1 kommentar:

Bill sa...

ShyQ + Music + Lilo = <3